Friday, September 21, 2007

Mmg aku Marah!

AL-FATIHAH UNTUK ADIK NURIN JAZLIN
Terlebih dahulu, saya susun jari mohon maaf kerana apa yang saya tulis ini agak kasar.Tapi, saya mmg betul betul marah....


Dia sangat kecil...Dia muda...Masih mahu belajar mengenali dunia!
Apa salah si kecil ini..?
Diperlakukan dengan sewenangnya bagai tiada rasa manusia!
Kejam!Bodoh!Bangang!Kasi bunuh aje orang macam ni!!!

Bagaimana manusia yang ada akal tapi perangai macam tak ada akal,
Entahkan binatang sekalipun malu dan hina dengan kelakuan manusia ini!

Apa aku harus klasifikasikan manusia seperti ini?
Arghhhh Manusia ini bukan manusia..tapi hantu!setan!jembalang!

Barangkali Manusia ini dia lupa!
Lupa pada Kuasa Yang Esa..
Lupa akan balasan pada dia akan tiba!
Tak di dunia..di akhirat manusia ini akan pasti terima juga!!

Tapi , betul gak kata kawan blog saya,Zuhairy..Rasionalnye, zaman sekarang memang ada manusia yang jahat jahat.Persoalan utamanya, bagaimana kita nak mendidik masyarakat kita utk menjadi orang yang baik?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails