Monday, March 12, 2007

*masihkah ada bahagia?*

PETIKAN DARI UTUSAN MALAYSIA,12.MAC.2006

DUA orang kanak-kanak ini tidak dapat menahan sedih melihat adik mereka yang berusia setahun, cedera dalam serangan puak militan di Baghdad, kelmarin. – Reuters.


BENCI DENGAN SEMUA INI!!
KEJAM!!KEJAM!!Hati aku sakit betul bila tengok semua ini.Bila tengok org yang tidak berdosa menjadi mangsa.MEMANG KEJAM!Hati aku sakit betul bila tengok.Sampai satu masa aku tak sanggup lagi nak membaca tentang cerita-cerita yang berlaku di Dunia AsiaBarat.Setiap kali aku membaca, jantung aku berdegup, terasa perjalanan darah dalam badan aku ni perlahan sajer.
Aku tak pernah merasa bagaimana lahir dalam dunia yang penuh dengan kekejaman.Dan, aku tak sanggup nak merasakan deritanya.Yang aku kesalkan, kita sesama kita, kita yang sama agama ini bersengketa, dan kita sesama agama yang menjadi mangsa.
Bila agaknya mereka akan bahagia.Bahagia untuk menikmati keamanan dunia dan bebas untuk belajar semua tentang kehidupan.Ataupun mungkin, masih belum ada bahagia untuk mereka....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails