Sunday, September 23, 2007

Psycho!

Entry kali ini adalah entry yang tidak ada unsur-unsur jiwang ataupun jenayah.Boleh dibaca oleh semua lapisan masyarakat terutamanya para guru yang sedang praktikal.

Budak budak sekarang...
To tell you the truth aku tak suka nak marah marah budak.Lagipun aku tahu yang budak-budak ni bukan suka duk asyik kena marah.Pernah sekali ada sorang cikgu marah.At last, cikgu tu kena booo ngan anak murid..Apa kejadahnye la budak-budak zaman skrg ni?Mana pihak berkuasa?Hu hu hu...

Pendekatan marah tak boleh pakai zaman skrg.Semua kena guna psychology. Macam mana la aku nak psycho budak budak ni????

Hari ini di sekolah....
Adalah anak-anak murid yang tak nak buat latihan and nota yang aku suruh salin.Dalam hati aku berbisik"go izza go!psycho izza!Psycho diorggg!!!"Korang tahu apa aku ckp?Aku cakaP :


"Cikgu tak kesah awak nak salin ke , atau tak nak.Tapi, nanti kat akhirat nanti awak kena tuntut, awak jawab la sendiri.Nanti mata awak tanye, kenapa awak tak nak tengok apa yang cikgu ajar.Nanti tangan awak tanya, kenapa awak tak nak tulis bila cikgu suruh.Mulut awak pula tuntut kenapa awak tak nak senyap bila cikgu bercakap.Telinga awak tanya kenapa tak nak dengar apa yang cikgu terangkan. "


Kelas senyap....Demikianlah tazkirah pada hari ini!!!

YAHOOOOO!!Aku berjaya psycho diorang!! selama 10 minit...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails