Tuesday, May 01, 2007

*ANtara buku dan bear*SIRI 1


Masa kecil-kecil dulu, aku selalu minta abah belikan bear.Seingat aku, satu-satunya bear yang abah belikan adalah masa darjah lima.Itupun, sebab aku dapat No.2 dalam kelas yang paling hujung :(.Aku simpan bear tu sampai aku Form 3. Jadi, antara bear dan buku, abah mesti belikan buku..

Abah aku seorang pustakawan. Jadi, abah tak pernah lekang dengan buku.Kalau aku dan adik-adik minta benda lain, abah akan fikir dua tiga empat dan lapan kali.Tapi, kalau kami minta buku, abah akan belikan.Sehinggakan, kami adik beradik suka dengan buku.

Aku memang minat membaca. Ini semua atas pengaruh abah . Buku pertama yang abah belikan tajuknya Great Expectations written by Charles Dickens.Masa tu harganya cuma RM2.50.


Masa aku di sekolah rendah, aku hanya pinjam buku di library. Masa tu, tak mampu lagi nak beli buku-buku yang agak mahal. Sejak aku pindah ke Bangi, aku makin ligat kumpul buku. Hari Sabtu, aku and the geng akan turun ke Central market .Kat situ ada kedai buku second hand. Memang murah-murah.Masa tu, aku gile baca buku cita Sweet Valley University. Pasal twins, Jessica and Elizabeth.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails