Saturday, April 28, 2007

*a great or inspire or best teacher?*

Siap sudah asssignmnet module teaching aku.Puas aku create supaya module and lesson plan aku menarik dan kreatif.Gambar bawah ni adalah muka depan module aku.Tajuk module aku biodiversity..:)Ok tak?





"It takes times to be a good teacher.Teaching is like a process.Everyday you will learn something to enhanced yourself."

Sejak aku belajar Diploma Pendidikan, banyak ilmu aku dapat.Rupanya jadi cikgu ni bukan setakat mengajar dan menulis di papan hijau (tapi sekarang banyak sekolah guna papan putih:).
Bukan juga setakat mahu anak-anak murid lulus dalam peperiksaan tapi lebih dari itu. Mengajar dan mendidik manusia menjadi manusia yang benar benar manusia..


The best teachers teach from the heart, not from the book.

Lecture aku pesan, "A teacher must have a passion to be a teacher.If not, you are going to spoil your students.Jangan main-main untuk jd cikgu.Kalau awak ajar salah, sampai ke sudah anak murid akan guna ilmu yang salah tuh..."

P/S:You don't have to be great to start, but you have to start to be great.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails