Thursday, March 22, 2007

*rupanya hampir terlupa..*

Hidup sebagai student memang mem"bz"kan diri saya.Dalam seminggu, ada sahaja assignment yang kena sumbit.Minggu ni sahaja ada 11 report saya kena hantar kat lecture. Kepala otak saya ni hanya fikir pasal assignment ajer.Minggu depan pulak, saya ada seminar presentation untuk assessment of learning..


Dalam kesibukan saya, saya terlupa ada insan yang memerlukan saya.Ya, insan itu adalah ibu saya.Saya terlupa membantu ibu saya masak, lupa untuk menyidai kain, lupa untuk memcuci lantai, lupa untuk menyapu sampah......
Semalam, saya tengok wajah ibu keletihan.Saya tahu ibu saya penat.Tapi, saya kagum.Kerana tidak ada pun keluh kesah dari ibu.Saya berazam, walau sesibuk manapun, saya mesti bantu ibu....


Ibu benarlah hadis nabi tentangmu, Syurga itu dibawah kaki ibu, Keredhaan Tuhan adalah bersama keredhaanmu, Apakah semua itu layan untukku?Aku tahu aku sering menyakitimu, Yang pasti aku sering menyakitimu,Lidahku kasar terhadap kelunakanmu, Tingkahku keras atas kelembutanmu,Sekian kali aku tidak menyahut panggilanmu,Sekian kali aku lakukan laranganmu,Sekian kali aku enggan merawatmu,sekian kali aku meluat dengna keprihatinanmu, sekian kali aku tolak keinginamu,sekian kali aku menjauhkan diri darimu, sekian kali aku ingin bebas daripadamu..YaAllah benarlah aku sudah lupa siapa diri ku..YaAllah, ampunilah dosa ku, atasa dosaku pada ibuku, yang mengasihi ku semasa aku kecil dahulu ..hingga..kini

"DrBadrulAminBahron-24.8.03"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails