Sunday, October 01, 2006

* bila aku mula kerja...*

Untuk pengetahun korang. aku bukan lagi seorang cikgu.Last week aku dapat called yang aku dah diterima kerja sebagai writer + editor untuk buku rujukan sekolah..Hari first kita puasa adalah hari first aku kerja..Sebenarnya aku sedih nak tinggalkan anak murid.dan sedih juga nak tnggalkan kerja sebagai seorang guru.Berat rasanya nak tinggalkan perkara yang kita suka buat.Tapi aku pun kena fikirkan cara nak perkembangkan karier aku.Jadi..aku terpaksalah berkorban...

Walaupun aku bukan lagi seorang guru,aku dengan rasminya ...

memaksa korang untuk still panggil aku cikgu tau..huhuhuhuhuh


Aku sekarang nie tengah edit dan write buku ADD MATH..SAtu hari aku kena buat dan edit soalan-soalan ADD MATH.oTAK aku sekarang ni penuh dengan formula ADD MATH ajer..Sikit hari lagi aku boleh jadi macam EINSTEIN. ..ngah ngah..Tempat kerja aku tak la jauh dari rumah.Dalam 25 km dan setengah jam ajer.


HARI FIRST AKU KERJA..

Lepas buka puasa terus aku tido.Dari pukul 8 sampai pukul 12.Pukul 12 baru bangun solat.Lepas tu tido balik sampai sahur.Sekarang barulah aku rasa betapa susahnya mencari sesuap nasi..( walaupun mak aku yang still beli beras kat rumah.ngah ngah )

Selama seminggu aku kerja, aku dah buat 95 soalan ADD MATH..Lepas ni aku ada lagi baki 500 - 95 soalan ( korang kire sendiri erk..hehe) ADD MATH yang aku kena buat..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails