Wednesday, February 03, 2010

abang..apakan daya ..

Buat suami tercinta...

Abang..

Abang tahu kan saya suka sangat masak.

Pagi ni saya rasa macam nak masak nasi lemak + ayam goreng berempah kat abang..


Abang mesti suka.Tapi sambalnya tidak la terlalu pedas sebab nanti abang sakit perut.

Lepas sarapan, bolehla abang teman saya ke pasar.beli ikan dan sayur.Bukan tak nak beli ayam.Tapi, abang kan tahu..Sejak saya mengandung saya kurang gemar dengan ayam..

Balik saya dari pasar, terus mula masak tengah hari.Saya teringin nak masak "masak lemak pucuk ubi" kat abang..Ikan pula, saya goreng dan buat air asam.Ermm yummm sedapkan abang..


Petang pula, rasa teringin nak goreng "la cucuq pisang kodok" kat abang.Abang boleh tolong lenyekkan pisang tu kan.Nanti saya letak tepung.Pastu kita makan dengan air teh o panas..Wulllllaaa sedapnye..

Malam pulak, rasa nak buat bihun goreng aje kat abang.Sedapkan..Abang boleh tolong gorengkan kannnn...kannn
Specialnya hari ni.hati saya meronta ronta untuk buatkan strawberry milk shake kat abang. Baru je saya ambil resepi ni dari internet..ermmm mesti abang sukaaa..saya pun suka.baby dalam perut pun mestiii suka...

Tapi..apakan daya saya abang..Semua keinginan saya terpaksa saya "postponedkan"..Mujurla abang faham keadaan saya yang sarat ni...Nanti lepas pantang abang minta la apa apa, saya akan masakkan kat abang..Cuma satu je..jganla minta sambal udang petai..i tak makan u...hehehe


CikguPink:tengah berusaha mengumpul resepi resepi dari intenettt...

3 comments:

  1. kak long zura11:03 PM

    kumpul resepi jgn tak kumpul...eeheh jgn pulak nanti malas nak masak ehehhee

    ReplyDelete
  2. hehehehehe
    dah tgh sarat2 gini lagi lah tak berasap dapur tu
    mcm dh lama kuali tu telungkup je
    bagi dia rehat lama2 skit
    hahahaha
    siyes mcm sgt tak larat nk masak2 skrg ni. kita kayakan je penjual2 di tepi jalan tu..

    ReplyDelete
  3. kak long :: hehehe dah menimbun dah saya kuympul...heheh

    mama dayu:: mmg..taklarat kan nak masak.tapi tak elok gak makan selalu kat luar hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails