Friday, November 20, 2009

Ye...Mengandung itu Sangat Seronok

Aku sudah hampir ke fasa ketiga (3rd trimester) ..Alhamdulillah, setakat ini me and my babies dalam keadaan sihat.

Last wednesday, i went to cLinic with my husband untuk check my babies.Alhamdulillah, dr kata babies saya sihat-sihat. Dr kata its identical twin(kembar seiras)..Aku terkejut jugak sebab masa dua bulan pregnant, aku pergi ke Miri Medical Centre (sebab bleeding).The dr said my babies are non-identical twin.Tapi, masa aku gi Hospital Miri jumpa dengan Pakar kat sana, katanya "u tahu kan, ada satu uri"

Aku terkesima sikit.."How come non-identical twin got only one uri".Memandangkan aku ni cikgu sains tingkatan 4( subject science form 4 ada belajar pasal twin) jadi aku menjadi agak tertanya-tanya?So i asked my mentor kat sekolah, kak zima dan ditambah lagi dengan cikgu mizan(biology teacher)..Diorang pun pelik..Mana boleh non-identical twin ada satu uri aje...So, we refer lots of science book. Confirm, non-identical twin ada two placenta/uri but identical twin ada satu uri..So, we conclude that maybe its a miracle.We never know what ALLAH plan to us kan...


So, balik pada cerita pergi jumpa dr last wednesday.The dr said, memang satu uri.."Satu uri je ni, tengok ni panjanggg uri ni"...I looked at the screen..AKu anggukkan kepala sambil tersenyum, tapi sebenarnya aku tak berapa nak nampak urinye tu.Well, im not a doctor kan. In fact, mesin tu 2d aje..he he he..


Soalan cepu emas kepada dr adalah berkaitan dengan the sex of the babies..Heheeh BUkan ape nak buat preparation utk beli baju..Dr kata " SUsah sikit nak tengok since the machine is only 2d, tapi takpe we try to look at it ok" Then, the dr said.."its ..maybe a .......................BOY....hehehe.


No wonder la

1.aku tak suka makeup, nak facial ke nak gi spa ke. (sedangkan pergi spa tu part of my hobby tu haha)

2.Kadang2 nak iron baju pun malas.

3.Warna tudung pun ikut suka hati ajee..tak mix and match ngan baju.

4.Suka makan coklat tak suka makan benda masam2 (org kata kalau suka makan coklat anak lelaki....org kata bukan saya kata..heheh)


Tak kisahla boy atau girl yang penting my babies sihatkan...Dr suggested utk buat detail scanning next month.INsyaALLAH bulan depan saya pergi ye dr...:)



yeee seronoknye mengandungggg!!

2 comments:

  1. wah.. tahniah la kembar ya..emm memang mengandung ni memang menyeronokkan..
    ha'ah.. fakta2 tu.. ada yg betul..
    cam akak dulu masa ngandungkan Mirul memang skee sgt makan coklat.. tak suke mkn asam2.. jgn kata makan.. bau pun tak blh.. insyallah.. apapun semoga semuanya selamat k

    ReplyDelete
  2. wahhh, best nyer dpt twins
    sekali beranak dpt 2 org
    seronoknya!!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails