Saturday, October 18, 2008

CIKGU ohh CikgU....


Cik Nu nak kongsi sikit pasai kes kat perlis tuh..Aisehh man, cikgu sekarang ni memang kena ada black belt laaaa..ha ha ha...

Realitinya sebagai seorang cikgu, hanya guru sahaja yang tahu. Berdepan dengan anak murid yang mcm-mcm karenah boleh bikin hati feninnnn...Geram+ Marah +Tension ..semua ada. Aku sebagai cikgu merasa sedikit sebanyak tekanan dengan anak murid.Macam mana cikgu tak naik angin kalau perangai anak murid mcm masyaALLAH..tuhan aje la yang tahu...At last, cikgu memang kena sabar...sabar la banyak-banyak.Kalau dapat dipujuk, pujuk la anak murid tu.Sometimes, they need attention.

Satu hari di kelas sains.....Aku suruh anak murid aku hantar buku nota sains.Tiba sorang budak lelaki..campak ajebuku tu atas meja aku.Aku cakap "This is not the right way.Take your book and please put it nicely.." Dengan sopan santun aku ckp..Dengan muka samseng nak mampus, dia ambil and campak balik buku tuh..tapi kali ni campak dengan sopan skit laaa...

Sabar ajeeeeeeeeee la...Dan kerana menegur budak tu, boleh pulak dia tunjuk gaya pistol kat aku masa aku jaga gate skolah.Sakit hatiiii ooooooooooooooooooooooo...Tapi..sabar aje laaaaa.Nak marah balikpun susah, tempat orang kan

CIKnu:::: Budak zaman sekarang...tegur salah..tak tegur salah....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails