Friday, January 12, 2007

*Kap alif wau ya nun*

Dulu, masa Cinderella form 4, Cinderella plan nak kawin umur 25 (uihh sempat lagi plan time sekolah erk) .Tapi, tahun ni dah masuk 25 tahun dah, tapi takde tanda- tanda nak kawin...ngah ngah..takde jodoh laagi..
Orang-orang kampung, mak long, mak ngah, tok menakan, tok ketua, tok kadi, tok mudim..semua sibuk tanya bila nak kawin....single lagi ...
Mak long cakap "Nurul bila lagi ni, adik kamu dah kawin?"coming soon...
Mak ngah bagi nasihat "Kamu jgn memilih sangat, tak elok."memilih utk yg baik apa salahnye..
Tok ketua tanya "Kamu nak buat kenduri catering ke gune mentara",eh..saya nak kawin ke tok ketua yang nak kawin ni..'
Tok kadi warning "Kamu kalu nak kawin, aku leh nikahkan."sabarla tok kadi oii, belum jumpa putera idaman hati lagi.
Tok menakan cakap "Kamu jgn belajar tinggi-tinggi sangat, kang orang takut nak meminang."laaa...ape keheeenye pulak..
Sabarlaa yeee..saya bukan tak nak kawin.Satu hari saya akan kawin jugak.Doakan saya yee cepat kawin, ada anak..ada cucu..ada cicit...amin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails